Zdrowe śniadanie

Śniadanie jest to najważniejszy posiłek w ciągu całego dnia, ponieważ daje nam najwięcej siły i energii oraz dostarcza do naszego organizmu paliwa niezbędnego do pobudzenia ciała i umysłu. W skład śniadania powinny wchodzić węglowodany złożone, które łagodnie podnoszą poziom cukru we krwi. Pożywne śniadanie wcale nie musi oznaczać kanapek. Można je bowiem idealnie zastąpić np.: musli, niesłodzonymi płatkami śniadaniowymi czy pieczywem razowym. Są to produkty bogate w błonnik pokarmowy. Produkty dostarczające białko i wapń też są bardzo ważne, a mogą to być jogurt, kefir, maślanka, mleko, napoje sojowe, ser twarogowy, niewielka ilość sera żółtego, chuda wędlina, jajka, a nawet ryba. Bardzo ważne jest też spożywanie warzyw i owoców.

Przepis na zdrowe śniadanie.

PEŁNOZIARNISTY OMLET Z OWOCAMI

zdrowe-sniadanie-omletSkładniki na 1 omlet o średnicy ok. 25 cm

  • 2 duże jaja
  • 2 łyżki mąki pełnoziarnistej
  • szczypta soli
  • 1/2 łyżeczki stewii w proszku
  • masło klarowane
  • owoce (banan, jagody, truskawki)

Sposób przygotowania

Białka dokładnie oddzielamy od żółtek i ubijamy je na sztywną pianę z dodatkiem szczypty soli. Do żółtek dodajemy stewię, chwilę ucieramy, następnie mąkę i stopniowo dodajemy ubite białko, miksując na najmniejszych obrotach miksera.

Przygotowane ciasto odstawiamy na kilka minut na bok, a w tym czasie szykujemy owoce. Obieramy banana i truskawki, kroimy na mniejsze kawałki.

Rozgrzewamy patelnię i roztapiamy na całej jej powierzchni niewielką ilość masła (ok. 1/2 łyżeczki), tak aby dno i ścianki patelni były nim pokryte. Przygotowane ciasto wlewamy na patelnię i na małym ogniu pod przykryciem smażymy omlet, aż będzie złocisty od spodu (ok. 4-5 minut). Następnie za pomocą łopatki przekładamy go na talerz i odwracamy talerz tak, aby bez problemu omlet z drugiej strony przełożyć na patelnię. Teraz już bez przykrycia smażymy jeszcze 1-2 minuty, przekładamy omlet na talerz, dekorujemy ulubionymi owocami i od razu podajemy.

Leave a Reply